אמסטרדמסקי, השקעות, תשואות, עננים וקשתות

אני מת על פודקאסטים וכבר המלצתי לכם בעבר על חלק מהפודקאסטים האהובים עלי כמו למשל הפודקאסט של presales collective או כמובן הפודקאסט שלנו, של נטאפ, Tech ONTAP אבל הפודקאסט הישראלי האהוב עלי הוא בלי שום ספק חיות כיס של כאן11.

בשבוע שעבר צייץ הכתב הכלכלי של כאן11 וחבר המערכת של חיות כיס, שאול אמסטרדמסקי, את סדרת הציוצים הבאה:

מסתבר, שלחוסך הפשוט, וגם מסתבר לחוסך הלא פשוט, אין שום כלי לבחירת מסלול מעבר לבחינת תשואות העבר אבל העובדה היא שתשואות העבר אינן מעידות על תשואות העתיד. העובדה הזו ידועה גם לרגולטור

שקובע שבתי ההשקעות חייבים לציין בפנינו את העובדה הזו!

למה זה מעניין אותנו כאן בשיחה על תשתיות? כי גם אצלנו זה הרבה מאד פעמים המצב. אנחנו יוצאים עם הלקוחות לריקוד ארוך של אפיון צרכים ודרישות אבל פעמים רבות כל המידע הקונקרטי שיש לנו ביד הוא מידע העבר, כמה נפח היה ללקוח, בכמה עלה השימוש במעבדים, כמה פורטים נוספו. העובדה הלא תמיד נעימה היא שגם אצלנו הרבה פעמים מנסים לצפות את תשואות העתיד על פי תשואות העבר וגם אצלנו זה לא תמיד עובד.

התוצאה היא שאנחנו והלקוחות שלנו השקענו ביחד הרבה מאד זמן לאיסוף נתונים, לתכנון חלופות והשוואה ביניהן, לבחירת הפתרון המתאים, לבניית תקציב והוצאת הזמנות והמתנה למשלוחים והטמעה והגירה ותיעוד ובסוף, העסק של הלקוח מצליח מהצפוי והוא צריך להרחיב את הפרויקט ולגייס תקציב נוסף מהר ממה שתוכנן או שהעסק פחות מהצליח מהצפוי והלקוחה סתם הוציאה כסף על תשתית שמוכנה לגידול שלא קרה.

"הענן" היה אמור לפתור לנו את הבעיה הזו כמובן, זה חלק מהקסם מבטיח, היכולת הזו לשלם רק על מה שצורכים בפועל היא חלק מהותי במודל הענן ולצידה גם הזריזות בה אנחנו יכולים לגדול כשצריך לגדול ולנהל רק את החלק החשוב לנו לניהול תוך התעלמות כמעט לחלוטין מהתשתית שמתחת הן ביחד מקור הכוח של ענקיות הענן הציבורי.

אבל לא לכל הלקוחות ולא לכל האתגרים, הענן הציבורי הוא הפתרון הנכון ועבור אתגרים אלו, נטאפ מציגה את נטאפ Keystone או "אבן הראשה". למיטב ידיעתי אין שום קשר בין בחירת השם ובין אופי השירות אבל היי, במבריק כבר אמר לנו שבמחשבים "There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

בכל אופן, keystone הוא שירות מנוהל לחלוטין של נטאפ המאפשר ללקוח להגדיר צורך ולקבל מאיתנו פתרון אחסון מלא. הלקוח לא צריך יותר לבחור פתרון אחסון, לא להתעסק עם דגמים וחיבורים ורשיונות, הוא לא צריך יותר לנהל התקנה וניהול ושדרוגים, הוא רק צריך להתחבר לפורטל שמראה לו מה יש לו ומה הוא מנצל בפועל ולהגדיר מתוכו באופן אוטומטי משאבי אחסון, משימות הגנה על המידע ולעדכן אותנו במידת הצורך על תוכניות גידול משמעותיות בעתיד הנראה לעין. את כל השאר אנחנו עושים עבורו.

יש לשירות הזה מתחרים כמובן, חלקם מספקים מעטפת שירות רחבה יותר מאשר רק שירות אחסון אבל כמו תמיד צריך לשים לב גם לחסרונות, האם הם נותנים התחייבות ביצועים ברמת ה workload  הספציפי שלכם? כמה גמישים הם יודעים להיות בתמחור ה tiers השונים? יש להם גם מענה יעיל לגיבוי? להעברת מידע לענן הציבורי?

בכל מקרה אשמח לשמוע מה דעתכם על שירותים כמו keystone שמנסים להביא את חווית הענן הציבורי אל הלקוח במקום להביא את הלקוח אל הענן.

אגב אני הולך לבריכה היום פעם שניה אחרי כמה שנים שלא שחיתי, הצטרפתי לקבוצת שחיה קטנה ואנסה להתמיד, נראה איך ילך. השבת הזו צפויה להיות גשומה מאד וזו תמיד חוויה מעניינת להיות במים כשבחוץ סוער. אעדכן אתכם בהתפתחויות!

שלכם,

ניר מליק

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s